منتدى الفـارس
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اسلاميات دردشه افلام برامج الالعاب الرياضة وكرة القدم مصارعة

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
magdy
عضو ذهبى
عضو ذهبى

ذكر تاريخ التسجيل : 21/10/2007

هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته Empty
مُساهمةموضوع: هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته   هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته Emptyالأحد 06 يناير 2008, 11:21 pm

مصطفى يونس ..

* أقول للاعبي الأهلي وجهازهم الفني ارفعوا ......... عالياً

فأنتم أبطال القرن الأفريقي وأفضل فريق في الشرق الأوسط.

أنظروا هذا هو النادى الاهلى على حقيقتة

.. عارى ..

مجردا من ملابسة !

هذة هى مبادىء و قيم النادى العريق

و رابطة تشجيع الأهلى الكوميدية

أنظروا الى مبادىء هذا النادى العريق
الذى طالما أرهقنا بسماع الاناشيد عن مبادئة العريقة السامية

النادى الاهلى يشكو العرجون و يتهمة بالرشوة
و يتهموة بالتواطىء مع رئيس نادى النجم الساحلى
اذا هم يتحدثون عن نظرية المؤامرة
و كل الاعلام يصفق لهم و يطبل و يزمر لهم

و عندما يتحدث عنها الزمالك فكلامة مضحك و مثير للسخرية
كل الاعلام يهاجمة و يطالبة بنبذ هذة الأفكار الضعيفة السطحية

دعت روابط مشجعي الأهلي من خلال منتدياتها المختلفة جماهير النادي إلي تنظيم حفل استقبال لمانويل جوزيه المدير الفني للفريق الذي يصل السبت المقبل قادما من لشبونة بعد أجازة قصيرة حصل عليها بعد نهائي أفريقيا الذي خسره الفريق أمام النجم الساحلي‏.‏

ها هو الاهلى يرقص و يغنى و يحتفل بقائد فريقة المهزوم فى نهائى ابطال افريقيا
فتهلل الصحافة لهم لانهم جمهور مثقف متحضر يشجع فريقة الخاسر

و عندما فعلها الزمالك جمهورا و أدارة هللت الصحف
لخيابة نادى يشجع فريقة الخاسر و ضعف ادارتة التى تكافىء المهزوم !!

جمهور الاهلى فى سابقة تاريخية يتعدى بالضرب و الركل و البصق على
كابتن فريق يحمل كأس البطولة أمام و فى حضور السيد رئيس جمهورية مصر
و وسط .. أمن رئاسة الجمهورية
..

فتدافع عنة الصحافة و يقولون جمهور مضغوط من احداث اللقاء
و تعرض لأستفزاز مشاعرة من لاعبوا تونس و الحكم !

و عندما يرتكب جمهور الزمالك ما هو أقل من ذلك بأميال طويلة
يهرولون فى كل الصحف و و سائل الاعلام لنبذ قلة الادب و الأخلاقيات اللرياضية
و يقول الجهابذة امثال علاء صادق و عصام عبد المنعم و مدحت شلبى
و احمد شوبير كبيرهم .. لألآ لآ لآ عيب عيب عيب اللى عملة جمهور الزمالك
اهم حاجة فى الرياضة هى الروح الرياضية بلاش التعصب دة
احنا اخوات عرب و مهما حصل من استفزازات لازم نتحمل و نمسك اعصابنا !!

جمهور الاهلى ؟؟؟؟ يطعن لاعبا فى فريق الزمالك تحت 17 سنة بمطواه قرن غزال !!
يبرر الاعلام الاهلاوى و يقول دول عيال صغار و طيش شباب و اكيد فى خلفيات لا نعلمها

و لو حدث مثل ذلك الحدث من جمهور الزمالك ..
سوف تقوم الدنيا و لن تقعد الا بعقوبات غليظة
على النادى و لاعبية و جماهيرة !!!

احمد السيد يشتم بلفظ قبيح عدة مرات على مرأى و مسمع من مصر كلها
الاعلام ألأحمر .. و اتحاد الكورة صامتون .. و عندما تكلم تحدث عن استفزاز لاعبوا تونس
للاعبى الاهلى .. و يقول اصل حرام اللعيبة برضة بشر و ميقدروش يستحملوا !!

أما عن عمرو ذكى ..
فلن أقول و لن اتحدث و لن اكتب لانهم هجموا على الزمالك و عمرو ذكى
هجوم الكلب على قط جريح .. لا حول الله

عندما ينهزم الاهلى فى فضيحة كروية من فريق يتكون من اشبال 20 سنة فى نهائى افريقيا
تغلق قنوات الدرجة الثالثة و مودرن سبورت ابوابها و تمتنع عن الكلام و تذيع مباريات من كاس العالم من 100 سنة و عندما تدب فيهم الحياة يذيعون انتصارات الاهلى القديمة فى افريقيا ..
و يتغنون بالبطولات السابقة و كان الاهلى فائزا و يعرضون تاريخة العظيم

و عندما ينهزم الزمالك امام بطل كبير حقيقى فتفتح كل القنوات المغلقة و ترى كل الوجوة القبيحة
و ينهالون علية طعنا بالأقلام و يقيمون المذابح للجميع

و عندما تهتز القهاوى و البيوت و الشوراع بهتافات الاهلاوية
شماتة فى هزيمة الزمالك و الاسماعيلى عربيا و أفريقيا
تصم آذان النقاد و الكتاب و الاعلاميين و لا يروا الا علما لونة احمر فى المدرجات يشيرون علية
و يتحدثون عن قيم النادى ؟؟؟؟؟؟

بينما لو حدث ربع ذلك من الزمالك و الاسماعيلى عند هزيمة الاهلى
أنتم رأيتم ماحدث انهالوا شتما و سبا و طعنا لكل هذة الجماهير
و وجوب انصهارها مع الاهلى ممثل الوطن فى نادى واحد و مشجع واحد

لو تعاقدوا مع لاعبا من خلف ظهر ناديه بالطرق القذرة و الخبيثة
يقول الاعلام القيعى قائد كتيبة التعاقدات .. القيعى ثعلب التعاقدات
و الاهلى ملك التعاقدات و ادارتة ناجحة و محترمة

لكن لو حدث اي تعاقد شريف و محترم من الزمالك مع لاعب
يقولون هذة هى سرقة و غش و تلاعب و يتحدثون عن المبادىء و اتفاقيات الكبار
و عيب و كبرنا بقى على الحركات الصغيرة دى

يا اولاد ال ........

حقا كم انت حقير يا من تزيف الحقائق لصالح احد بعينه وفي النهاية ايضا بقول للجميع تقبلو الموضوع بصدر رحب لاني على يقين من كل ما تضمنه الموضوع من احداث بالفعل ولا اعتقد ان هناك من يستطيع ان يرد عليها وتحياتي للجميع زملكاوية واهلاوية
وده ايضا شعاري هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته Champions2008previewpi7zv2
كلنا ايد واحدة يا مصر
عشان شحاتة يرجعلنا بكاس النصر
http://www.raddadi.com
yasmina_only1
عضو فضى
عضو فضى
yasmina_only1

انثى تاريخ التسجيل : 07/10/2007

مُساهمةموضوع: رد: هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته   هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته Emptyالجمعة 11 يناير 2008, 3:13 pm

انا مش عرفة يامجدى انت بتقلب فى الماضى باين معتش عندك مواضيع تناقشها

احنا مش زهقنا من الكلام فى الحكايه دى وبرده سيبت المنتدى وزعلت من كلامى

عموما انا مستعده اناقش معاك اى موضوع ومعنديش اى مشاكل ومستيه مواضيعه الناريه

اللى بتقول عليها عشان لسه مشوفتهاش لدلوقتى

اقتباس :
دعت روابط مشجعي الأهلي من خلال منتدياتها المختلفة جماهير النادي إلي تنظيم حفل استقبال لمانويل جوزيه المدير الفني للفريق الذي يصل السبت المقبل قادما من لشبونة بعد أجازة قصيرة حصل عليها بعد نهائي أفريقيا الذي خسره الفريق أمام النجم الساحلي‏

ياريت قبل ما تنقل موضوع تقرأه كويس لان الموضوع ده قديم اوى من قبل ما يجى جوزيه من اجازته اللى كانت بعد خسارته من بطوله افريقيا
magdy
عضو ذهبى
عضو ذهبى

مُساهمةموضوع: رد: هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته   هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته Emptyالأحد 13 يناير 2008, 1:59 am

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

انت لسه فاكرة ولا كنت بتفكري الاول تردي ازاى وكويس والله ان فيه حد ظهر هنا
اقتباس :
انا مش عرفة يامجدى انت بتقلب فى الماضى باين معتش عندك مواضيع تناقشها
بقلب في الماضي ==== ياه ههههه وهو فين الماضي ده بعدين مين بالظبط اللى بيقلب فى الماضي ولا هو حلال لكم وحرام لغيركم

انت مش واخده بالك ان انتم لسه للوقت بتقلبوا فى الماضي واقل مثال ماتش الستة اللى انتم لسه بتتكلموا فيه للان
يا ريت والله كلامك يكون رد على مضمون الموضوع
اقتباس :
احنا مش زهقنا من الكلام فى الحكايه دى وبرده سيبت المنتدى وزعلت من كلامى
لا انا مش سيبت المنتدى انا كل الحكاية قولت هعد عن المشاكل واظن انا قولتلك فى احد المواضيع انا مستنيكم فى قسم الرياضة وبعدين اي حكاية اللى زهقنا منها === وريني ردك على المواضيع المرفقة مشوفتكيش علقتي على نقطة واحده حتى فين ردك
اقتباس :
عموما انا مستعده اناقش معاك اى موضوع ومعنديش اى مشاكل ومستيه مواضيعه الناريه
اللى بتقول عليها عشان لسه مشوفتهاش لدلوقتى

ههههههههههههههههههه

طيب ليه انت مناقشتش الموضوع ده
ولا ده ميحسبش == اقولك اعتبري نفسك انك مشوفتهوش واستنى لما نعرض موضوع تعرفي تردي عليه
ياريت لما تتزنقوا متهربوش == لو مكنتيش دخلتي كان بقه افضل من كده انما تدخلي ومتعرفيش ترد فده مش كويس على الاهلويه علشان تصدقوا انهم (بيشجعوا بالوراثه)
ردي على الموضوع ده وبعدين ابقي قولى منتظره مواضيعك وانك مستعدة للمناقشة (مش واضح ابدا)

والله بجد انا به اللى مش عارف ارد عليكي

اااااااااه لسه فيه موضوع كمان

اه ويا ريت تخدي بالك انى لما اتكلمت فى الموضوع وكمان لما علقت عليه او لما علقت على كلامك ===فاناا رديت باسلوب شيق ومحترم على غكس البعض

سلامى للجميع
yasmina_only1
عضو فضى
عضو فضى
yasmina_only1

انثى تاريخ التسجيل : 07/10/2007

مُساهمةموضوع: رد: هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته   هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته Emptyالثلاثاء 15 يناير 2008, 9:10 pm

اقتباس :
بقلب في الماضي ==== ياه ههههه وهو فين الماضي ده بعدين مين بالظبط اللى بيقلب فى الماضي ولا هو حلال لكم وحرام لغيركم

انت مش واخده بالك ان انتم لسه للوقت بتقلبوا فى الماضي واقل مثال ماتش الستة اللى انتم لسه بتتكلموا فيه للان
يا ريت والله كلامك يكون رد على مضمون الموضوع

انا اقصد ان اتكلمنا فى الموضوع ده قبل كده كتير وانا زهقت من الكلام فيه لان اتناقشنا فيه بما فيه الكفايه ومش عارفه انت لسه عايز ايه من الكلام فيه
اما موضوع ماتش السته فمعلش يامجدى الموضوع ده ميتنساش ابدا
اعذرنا فيه بقى هههههههههههههههههههه

اقتباس :
انا مش سيبت المنتدى انا كل الحكاية قولت هعد عن المشاكل واظن انا قولتلك فى احد المواضيع انا مستنيكم فى قسم الرياضة وبعدين اي حكاية اللى زهقنا منها === وريني ردك على المواضيع المرفقة مشوفتكيش علقتي على نقطة واحده حتى فين ردك

هههههههههههههههههه اعلق على ايه بس يامجدى
عموما انا هعلق تعليق بسيط على الموضوع كله
وهقولك لما الزمالك يوصل للى وصله الاهلى يبقى الاعلان يساعده ويقف جنبه ويتغفرله اخطاء يمكن انت مهول فيها شويه
وبيتهيألى الزماك عمره ما هيوصل للاهلى بسياسته دى لان فى الوقت الحالى انا بعتبر ان مفيش فرق بين الزمالك وفريق من الدورى الممتاز (ب) Rolling Eyes
magdy
عضو ذهبى
عضو ذهبى

مُساهمةموضوع: رد: هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته   هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته Emptyالسبت 19 يناير 2008, 10:11 pm

بصي من الاخر

الحاجه الوحيده اللى انتم ممكن تكونوا بتتفوقوا فيها علينا ( هي الادارة ) ودي محدش ينكرها == هما فعلا ناجحين جدا فى ادارة النادي لكن امورهم الشخصية بلاش اخوض فيها
لان فيها تجريح لناس كتير من الادارة وانا قولت انى مش هتكلم اى كلام يسئ لاشخاص

انما اللى بنتكلم فيه هنا عمره ما كان ولا هيكون كلام قديم

واتمنى ان الفكره تكون وصلت

وتحياتي للجميع
شهريار
عضو فضى
عضو فضى
شهريار

ذكر علم بلدك : هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته Egypt10

مُساهمةموضوع: رد: هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته   هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته Emptyالأحد 20 يناير 2008, 2:09 am

اله هو ان غاب القط العب يا فااار ولا ايه ههههههههههههههههه بهزر معاك يا مجدى اوعى تزعل بس اغيب يومين عن المنتدى الاقيك كده نازل طحن فى الاهلى والاهلاويه

والله يا مجدى مش عارف اقول ايه ولا ايه ولا اناقش الموضوع ده ازاى بصراحه

اولا الاهلى فريق كبير واداره محترمه زى مانتا قلت وكل فريق له الاعلام بتاعه زى مافيه اعلام احمر فيه اعلام ابيض برضه يا مجدى ولا انتا مش معايا

يعنى مثلا لما الاهلى يتغلب فى مباره مهمه زى نهائى افريقيا بتلاقى الاعلام الابيض هايص وفرحان وشمتان فى الاعلام الاحمر

كله اعلام فى اعلام ابيض فى احمر انتا عارف عمرو اديب ولا مش عارفه يا مجدى اتفرج عليه بس لما الاهلى يتغلب او يحصل له اى حاجه بص لعلامات وجهه بس هتلاقيه اد ايه مبسوط اد ايه فرحان اد ايه شمتان مش ده اعلام ابيض برضه ولا مش اعلام ابيض

بالنسبه للتعاقد مع لاعب باالطرق الخبيثه والقذره الاهلى طول عمره وادارته بيعرفوا ازاى يجيبوا لاعب وكل طرق الاهلى قانونيه ميه فى الميه الله يرحم شريف اشرف اللى خطفتوه من وراه النادى اقول مين ولا مين بس

الموضوع طويل جدا ويحتاج لمناقشه اكبر من كده

ومن الاخر الحكايه كلها اعلام

شهريار
عضو فضى
عضو فضى
شهريار

مُساهمةموضوع: رد: هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته   هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته Emptyالأحد 20 يناير 2008, 2:13 am

نسيت اقول حاجه

اشمعنا انتوا يا نادى الزمالك مش ناجحين فى الاداره

انتا بتقول الحاجه الوحيده اللى بنتفوق عليكم فيها هى الادراه بس ازاى الاداره بس يا مجدى

فى حاجات كتير الاداره الاعيبه البطولات كل حاجه بتهيالى

بس اسأل نفسك سؤال اشمعنا الاداره بتاعتكوا فاشله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
gogo88
عضو ذهبى
عضو ذهبى
gogo88

ذكر تاريخ التسجيل : 06/10/2007

مُساهمةموضوع: رد: هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته   هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته Emptyالأحد 20 يناير 2008, 7:08 am

انا هرد على الموضوع كله جزء جزء يا مجدى وهقارن بين الاهلى وبين الزمالك

اولا بالنسبه للجزئيه بتاعت مصطفى يونس فكلامه صحيح ميه فى الميه لأن اللى عمله الجيل ده من اللاعيبه معملوش أى فريق على مر الاجيال سواء فى الاهلى او الزمالك صح
يبقى ايه يعنى لما تخسر بطوله وده وارد بعد الانجازات دى كلها وبفعل فاعل وكلنا عارفين كده

ثانيا لما الاهلى يشكو العرجون اللى احنا عارفين انه مش بيحب مصر ولا الانديه المصريه ده شئ لازم نقف كلنا جنبه هو مش هيرجع البطوله تانى لان مفيش بطوله بترجع ولكن علشان يتعاقب وميحكمش اى ماتش تانى للاهلى او الزمالك ويخرجهم من البطوله...صح ولا غلط

ثالثا امتى الزمالك اشتكى حكم حكم عليه ظلم واى حد وقف ضد الزمالك وقال دى هرطقه وكلنا ده ضحك وسخريه
ياريت تفكرنى لان انا مش فاكر وياريت يكون فى بطوله قاريه لان احنا بنتكلم فى قارى

رابعا بالنسبه للاعلام والصحافه زى ما السيد قال فى صحافه واعلام أحملر وفيه صحافه واعلام ابيض وكل فريق بيدافع عن الفريق اللى بيميل ليه وده شئ طبيعى.وان كنت شايف ان الاهلى مخدش حقه من التريقه والتشهير بالهزيمه فى بطوله افريقيا فأنا بقولك لاء يا مجدى يبقى انت اللى مكنتش بتقرأ جرايد ومكنتش بتتفرج على التلفزيون

خامسا:إمتى جمهور الزمالك شجع فريقه وهو خسران...وامتى الاعلام اتريق عليه وقال دى سخريه الكلام ده مش طبيعى.....ياريت تفكرنى يمكن اكون انا ذاكرتى ضعيفه

سادسا :بالنسبه للتعاقدات وخطغ اللاعيبه احب أأكد ليك ان اللاعيبه اللى جت من الزمالك اقل بكثير من اللاعيبه اللى الزمالك خطفها من الاهلى
فلو كان الاهلى خد رضا عبد العال وطارق السعيد ومحمد صديق واينو
فأنا احب اقولك ان الزمالك خد من الاهلى جمال عبد الحميد ومحمد عبد الجليل وأيمن شوقى وابراهيم حسن وحسام حسن وابراهيم سعيد وشريف اشرف واحمد مجدى
دول اللاعيبه اللى انا عاصرتها وانا بشجع كوره بيتهيألى يبقى الزمالك هو اللى بيلعب فى الماء العكر.....

سابعا بالنسبه للتعاقدات الخارجيهاللى من الانديه فأحب أأكد ليك ان مفيش أى صفقه دخلت الاهلى الا وكانت بالطرق الشرعيه ما عدا طبعا الصفقات اللى من الزمالك
لكن باقى الصفقات بتبقى بموافقه النادى واللاعب
وأحب أأكد ليك برده ان أى صفقه بتدخل الاهلى مش بتدخل الا بعد صراع طويل مع شقيقنا وحبيبنا الزمالك ....كلامى صح ولا غلط

أتمنى ان تقرأالموضوع بعنايه وصدر رحب وان تتقبل كلامى لانه أولا وأخيرا وجهه نظرى
ويارب مكنش ضايقتك ومستنيك تشكرنى على كلامى

وفى النهايه برده شكرا ليك على الموضوع الرائع وشكرا ليك لانك فتحت لينا باب النقاش والخلاف فى الرأى لايفسد للود قضيه
مع تحياتى جوجو88
شهريار
عضو فضى
عضو فضى
شهريار

مُساهمةموضوع: رد: هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته   هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته Emptyالأحد 20 يناير 2008, 10:56 pm

بصراحه يا جوجو تسلم ايديك وبجد دى المناقشه الجميله رد فى منتهى الجمال ومناقشه اكثر من رائعه بحييك عليها بجد

وتسلم يا مجدى على طرح مثل هذه المواضيع للمناقشه تسلم ايديك واوعى تزعل من الرد بتاعى

هذا هو الاعلام الاحمر علي حقيقته
صفحة 1 من اصل 1